تفاوت کولرگازی اینورتر و غیر اینورتر

در پی پرسش‌های متناوب مشتریان درمورد تفاوت کولرگازی اینورتر و غیر اینورتر بر آن شدیم تا پاسخ جامعی در این مورد بیان کنیم. در ابتدای امر باید توضیحی راجب اینورتر و طرز کار آن ارایه داد . سپس هر شخص با توجه به نوع نیاز و بودجه خود تصمیم به خرید کولرگازی مناسب نماید . جهت دریافت مطالب کامل پیشنهاد می‌گردد تا انتهای مطلب را مطالعه فرمایید.

اینوتر چیست ؟

در ابتدای امر باید دانست که اینوتر چیست ؟ از نظر لغوی اینورتر به معنای معکوس کننده است .در کولرگازی به نوعی از آن گفته می‌شود که در پنل خارجی آن بردی به نام برد اینوتر وجود دارد . اما وظیفه این برد چیست ؟ در یک توضیح ساده وظیفه این برد اینورتر تغییر فرکانس برق شهر است . برد اینورتر برق متناوب یا همان AC  را تبدیل به برق مستقیم یا DC کرده و سپس عکس این عمل را انجام می‌دهد. با این تفاوت که فرکانس آن را نیز کاهش می‌دهد. با کاهش فرکانس , کمپرسور با سرعت کم‌تری راه اندازی شده. پس از آن رفته رفته با توجه به نیاز سرعت افزایش پیدا می‌کند.

برد اینورتر

برد اینورتر

تفاوت نحوه کارکرد کولرگازی اینورتر و غیر اینورتر

کمپرسور کولرگازی غیر اینورتر به صورت متناوب خاموش و روشن می‌گردد. بدین صورت که پس از مدتی روشن بودن خاموش شده و سپس دوباره روشن می‌شود. جریان راه اندازی حدود 8 برابر جریان کارکرد است . در این نوع کولرگازی کمپرسور در زمان روشن بودن با تمام توان خود کار می‌کند.

کمپرسور کولرگازی غیر اینورتر در تمام طول مدت استفاده روشن است . کم و زیاد شدن ظرفیت فقط با تغییر دور کمپرسور انجام می‌شود. در ابتدا کمپرسور به نرمی راه اندازی شده به صورت پیوسته سرعت آن افزایش می‌یابد. پس از رسیدن به دمای مورد نظر دوباره دور کمپرسور کم شده و به تعادل می‌رسد.

نکته : کارکرد مطلوب کولرگازی اینورتر منوط به انتخاب درست ظرفیت است . همانطور که در بالا اشاره شد اگر کولرگازی کمتر از ظرفیت مورد نیاز فضا انتخاب شود هیچگاه دمای محیط به دمای درخواستی کاربر نرسیده و کمپرسور همواره با توان بالا و بدون استراحت در حال کار است . بنابراین حتی مصرف آن از کولرگازی غیر اینورتر نیز بیش‌تر می‌شود.

مزایای کولرگازی اینورتر

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • طول عمر بیشتر کمپرسور
  • دمای مطلوب تر
  • عدم قطع و وصل و ایجاد نوسان در آمپر مصرفی دیگر دستگاه‌های برقی

و اما از معایب آن نیز میتوان به قیمت گران‌تر و خرابی برد دستگاه اشاره کرد.

مطرح ترین برندها در زمینه تولید کولرگازی عبارتند از هایسنسال جی – گرین و کولرگازی ایران رادیاتور.

تهویه دما مرکز فروش آنلاین انواع کولرگازی – ارسال به سراسر کشور.

جهت مشاوره و یا خرید کولرگازی با کارشناسان فروش تهویه دما تماس حاصل فرمایید یا بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید