راهنمای خرید پکیج شوفاژ دیواری

آموزش خرید پکیج

قبل از خرید هر دستگاه تحقیق و بررسی در مورد بهترین برند امری ضروریست که از پشیمانی آینده جلوگیری می‌کند. خرید پکیج شوفاژ دیواری نیز از این امر مستثنی نیست. قبل از تصمیم راجب خرید بهترین پکیج بهتر است با نحوه کارکرد آن آشنا شوید.

پکیج چیست ؟

پکیج دستگاهی است یکپارچه جهت گرمایش محیط و تامین آب گرم مصرفی. در واقع پکیج یک موتورخانه کوچک است . با تمام امکانات آن در یک پک کوچک . در واقع نام آن نیز از همین ویژگی برگرفته شده است.

مزایای پکیج نسبت به موتورخانه

  • استقلال هر واحد مسکونی
  • عدم اشغال فضای زیاد
  • کارکرد آرام و بی صدا
  • کاهش هزینه‌های جاری مصرفی
  • راندمان بالا

انواع پکیج شوفاژ دیواری

پکیج ها را از چندین منظر میتوان دسته بندی نمود

  • تک مبدل یا دو مبدل بودن
  • فن دار یا بدون فن بودن
  • دیجیتال یا آنالوگ بودن
  • دیواری یا زمینی
  • مخزن دار و بدون مخزن

تفاوت پکیج تک مبدل و دومبدل

در پکیج‌های تک مبدل وظیفه تامین آبگرم و گرمایش رادیاتورها هر دو به عهده یک مبدل مسی است . در حالیکه در پکیج های دو مبدل وظیفه تامین آبگرم مصرفی به عهده مبدل ثانویه که از جنس استیل است می‌باشد. در این میان از مزیت پکیج ‌های دو مبدل میتوان به رسوب گیری کمتر و عدم نوسان زیاد دمای آبگرم مصرفی اشاره نمود. اما عیب آن نیز نسبت به پکیج تک مبدل خرابی بیشتر به دلیل وجود قطعات متحرک بیش‌تر است.

ذکر این نکته ضروریست که هیچ یک از پکیج‌های تک مبدل یا دومبدل قادر به تامین همزمان آبگرم و گرمایش رادیاتور نیستند. در واقع اولویت برای پکیج تامین آبگرم مصرفی است . و زمانی که شیر آبگرم باز شود مدار گرمایش رادیاتورها از کار می‌افتد. به همین دلیل اسفاده از سیستم پکیج به همراه فن کویل که دارای انتقال حرارت زیادی است پیشنهاد نمیگردد. در کل در مناطقی مانند اصفهان که دارای گچ و املاح زیادی در آب می‌باشند استفاده از پکیج دو مبدل توصیه میگردد.

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

در پکیج‌های فن دار  که اصطلاحا تایپ  Cنیز نامیده می‌شود خروج دود توسط فن درون دستگاه صورت میگیرد. پکیج‌های فن دار به دو صورت همراه با دودکش کواکسیال یا دو لوله‌‌ای قابلیت نصب دارند . دودکش کواکسیال دارای دو لوله هم محور است که خروج دود از لوله مرکزی و ورود هوا از لوله کناری صورت می‌گیرد.

دیجیتال یا آنالوگ

پکیج‌های دیجیتال دارای صفحه نمایشگری بر روی کاور خود می‌باشند. این صفحه نمایشگر دمای کارکرد دستگاه و کد خطاهای ایجاد شده را نمایش می‌دهد. عیب یابی و رفع عیب پکیج دیجیتال توسط سرویسکار بسیار سریع تر و راحت تر صورت می‌گیرد.

دیواری یا زمینی

پکیج‌زمینی اصولا دارای ظرفیت بالاتر و مناسب فضاهای بزرگ می‌باشد. پکیج‎های زمینی دارای مخزن هستند از این رو کارکرد بهتری با سیستم فن کویل دارند. در هنگام انتخاب پکبج زمینی به حجم اشغال شده توسط آن باید توجه نمود.

پکیج مخزن دار

پکیج‌های مخزن دار به دلیل وجود مخزن در دستگاه دارای حجم بزرگتری بوده و بنابراین فضای بیشتری را اشغال میکنند. در این نوع پکیج‌ها همواره مقداری آب گرم به صورت ذخیره درمخزن دستگاه موجود میباشد . از این رو عملکرد مناسب‌تری با فن کویل دارند. هزینه خرید این نوع دستگاه نسبت به نوع بدون مخزن گران‌تر است . همچنین به دلیل وجود قطعات بیشتردارای استهلاک و هزینه‌های تعمیر و نگه داری بیش‌تری است.

انتخاب پکیج مناسب

پس از آشنایی با نحوه کارکرد انواع پکیج و مزایا و معایب هریک هم اکنون قادر خواهید بود پکیج مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

جهت خرید انواع پکیج به صورت آنلاین میتوانید با کلیک بر روی برند مورد نظر از سایت تهویه دما اقدام به خرید نمایید.

پکیج ایران رادیاتور

پکیج بوتان

پکیج لورچ

پکیج ایمرگاس

مشاهده برندهای بیشتر

لوازم مورد نیاز نصب پکیج

کیفیت لوازم نصب پکیج تاثیر زیادی بر طول عمر و نحوه کارکرد دستگاه دارد .چه بسا یک پکیج با کیفیت بالا در صوررت نصب به همراه لوازم بی کیفیت دارای عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از حد مطلوب خود داشته باشد. جهت نصب پکیج نیاز به لوازم واتصالاتی مانند شلنگ , شیر , محافظ برق , سختی‌گیر و … دارید . جهت خرید انواع اتصالات نصب پکیج به صورت یکجا بر روی لینک لوازم نصب پکیج کلیک کنید.

در نهایت جهت افزایش طول عمر دستگاه  و بهره مندی از بالاترین راندمان سرویس سالانه پکیج  توسط سرویسکار باتجربه پیشنهاد میگردد.

قبل از خرید هر دستگاه تحقیق و بررسی در مورد بهترین برند امری ضروریست که از پشیمانی آینده جلوگیری می‌کند. خرید پکیج شوفاژ دیواری نیز از این امر مستثنی نیست. قبل از تصمیم راجب خرید بهترین پکیج بهتر است با نحوه کارکرد آن آشنا شوید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید